Gdzie jest napisane, że rzeźba musi być ciężka, nieruchoma i humanoidalna? Już w 1931 roku Alexander Calder tworzył „mobilne” rzeźby z metalu, poruszające się pod wpływem ruchu powietrza lub zmiany temperatury. Zagadnienie „ruchu” od wieków fascynowało artystów i konstruktorów, ponieważ wszystko jest ruchem, wszystko się nieustannie zmienia, drga i moduluje. Majestatyczne korony drzew uginają się pod wpływem wiatru. Łany zbóż i traw falują we wszystkich kierunkach, przypominając powierzchnię oceanu. Wie o tym Anthony Howe. Współczesne rzeźby a raczej artystyczne instalacje, nie są już środkiem do ukazania wyłącznie piękna ludzkiego ciała ale piękna ideii, przedmiotu, natury, wszechświata.
W ciągu 17 lat zaprojektowałem ciała zawieszone i wolnostojące rzeźby kinetyczne. Wiele z nich zostało stworzonych w odpowiedzi na zewnętrzne bodźce środowiska naturalnego jak wiatr i światło. Buduję obiekty z wizualnymi odniesieniami w zakresie „low-tech” i „sci-fi”. Wykorzystuję armaturę ze stali nierdzewnej, napędzaną poprzez krzywoliniowe kształty lub płaskie płyty z włókna szklanego. Zawsze w projekcie zakładam liniową, wolną elegancję, oraz w sprzyjających warunkach „mutowanie się” ochrypłych animacji, gdy wiatr się wzmaga. Wiele osi równoważą zarówno symetryczne i asymetryczne przestrzenie, przyczyniając się do tworzenia wizualnej harmonii trójwymiarowej. Powietrze napędza zarówno armatury przewodów rozciągniętych w obiektach wolnostojących, jak i instalacje do montażu na ścianie.
………………………………….
Anthony Howe (rocznik 1954, Salt Lake City, Utah) — amerykański rzeźbiarz, który tworzy kinetycznej rzeźby przypominające wiatrowe pulsujące, obce istoty i wiry. Podczas projektowania, korzysta z komputerowego wspomagania. Następnie wykańcza swoje prace przy użyciu tradycyjnych technik obróbki metali. Uczęszczał do The Taft School w 1969 i 1973 roku, a przez kolejnych 6 do Uniwersytet Cornell i Skowhegan w Szkole Malarstwa i Rzeźby. W 1979 roku zbudował dom na szczycie góry w New Hampshire. Tutaj malował pejzaże duszpasterskie na pięć lat, a jego prace były prezentowane w Galerii na „zielonym” w Lexington w stanie Massachusetts. Jego prace można znaleźć w kolekcjach Teradyne, Harvard University, William Mały i innych kolekcjach publicznych oraz prywatnych. W 1985 Howe wyjechał do Nowego Jorku i odwrócił się od malarstwa by poświęcić się tworzeniu kinetycznych rzeźb. Cztery lata później jego pierwsza praca zawisła pomiędzy kablami windy, rozciągniętymi pomiędzy budynkami. W 1993 roku dołączył do Kim Foster Gallery w Nowym Jorku, a po roku przeniósł się do Orcas Island w Waszyngtonie, gdzie po raz kolejny zbudował dom i otworzył własną galerię.
………….
Więcej: Portfolio
Foto: Howeart.net
30.12.2014

ANTHONY HOWE: „Te rzeźby przyszłości to kinetyczne arcydzieła”
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
..........................................................
EPRAWDA nie publikuje regularnie. Subskrybuj newsletter.
Jeden komentarz

Co o tym sądzisz?