Rosnąca popularność cosplay’u sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących tworzenie kostiumów na zamówienie. Jedną z najlepszych firm tej branży jest studio „Order 66 Creatures and Effects” z Irlandii, założone przez Juliana Checkley’a. Fotografem wykonującym profesjonalne zdjęcia w firmie Juliana jest polski twórca Kamil Krawczak, znany z wielu sesji fotograficznych dla magazynów Vogue New York, The Gloss, The Times UK i innych. Kamil jest również cenionym operatorem filmowym, mającym na koncie pracę przy filmach krótkometrażowych Ar Scath, Still life, The Great Kiss Heist i Clowns.
[Foto: Kamil Krawczak źródło: portfolio]


Cosplay to efektowne hobby, rodem z Japonii i USA, polegające na przebieraniu się za postacie z gier, filmów lub komiksów. Skonstruowanie wytrzymałego kostiumu, nadającego się do „eksploatacji” w realnym życiu wymaga sporej wiedzy, talentu i doświadczenia. Używa się do tego drukarek 3D, polistyrenu i odpowiednich pianek poliuretanowych, tak aby zbroja mogła wytrzymać próbę przebicia np. widelcem. Julian Checkley twierdzi, że dla najbardziej wymagających klientów, którzy w 100% chcieliby się przeistoczyć w Mrocznego Rycerza lub Predatora, jego firma jest w stanie skonstruować niemal niezniszczalny kostium na bazie kevlaru i tytanu.
…………………
Pięć lat temu zostałem wynajęty do zrobienia zdjęć do reklamy nowych perfum. Na miejscu poznałem właścicieli perfumerii. Bardzo sympatyczną parę. Sesja poszła bardzo sprawnie i miałem trochę czasu, żeby porozmawiać z mężem właścicielki perfumerii. Okazało się, że mamy te same zainteresowania, jeżeli chodzi o filmy, komiksy i książki. Ogólnie science fiction i wszystko z tym związane. Julian był bardzo doświadczonym projektantem cosplay. Pokazał mi kilka swoich kostiumów i tak załapałem bakcyla. Zaproponowałem mu kilka sesji w kostiumowych i chyba był zadowolony, ponieważ już pięć lat pracujemy razem, robiąc i fotografując różne kostiumy (…)
Oczywiście, że korzystam z wielu narzędzi do postprodukcji, ale nie przepadam za zbyt mocnym manipulowaniem obrazem. Cosplay, ze względu na konwencję fantasy czy science fiction, wymaga czasami sporo pracy i poprawek. Głównie chodzi o tło, efekty jak dym czy ogień i efekty świetlne. Czasami jest to wymóg agencji lub gazety, a nie artystyczny wybór fotografa. Trzeba też być bardzo ostrożnym przy poprawianiu kostiumów, gdyż jest to nadal własność intelektualna bardzo dużych firm. — fragment wywiadu dla Gry.onet.pl
………………………………..
Kamil Krawczak — ceniony fotograf, operator filmowy i edytor, którego prace otrzymały miano „rzeczywistości nasyconej”. Jego fotografie i filmy dążą do stworzenia głębokiej więzi emocjonalnej z widzem, poprzez „udramatyzowany” czy „kinowy” styl, który doskonalił przez ponad 17 lat, pracując nad różnymi aspektami fotografii i filmu. Od 17 roku życia Kamil miał okazję poznawać tajniki Kamil Krawczakzawodu fotografa pod okiem Jerzego Lecha. Dało mu to możliwość odkrycia wielu niuansów technicznych i narracyjnych. W 2002 roku przeniósł się do Galway w Irlandii, gdzie miał okazję współpracować z szeroką gamą klientów. Jego fotografie pojawiły się w wielu krajowych i międzynarodowych prestiżowych publikacjach i książkach. Tematy jego prac obejmowały politykę, sport, świat filmu i mody, jak również prace dla Frontline – Międzynarodowej Fundacji Ochrony Obrońców Praw Człowieka oraz Centrum Ocalonych Aislinn. W 2015 roku ukończył Image Ireland School of Visual Effects w Dublinie jako expert VFX Nuke i obecnie jest jednym z niewielu operatorów procesu VFX w Irlandii. Kamil był niedawno autorem zdjęć do obrazu hollywoodzkiej aktorki Aishy Tyler „Ar Scath”, kręconego w Irlandii. Od 2008 roku pracuje nad projektami filmowymi dla dużych kampanii reklamowych, telewizji i filmów muzycznych.
……………………..
Więcej: Portfolio
12.08.2015

KAMIL KRAWCZAK — fotografia cosplayowa
4 votes, 4.33 avg. rating (87% score)
..........................................................
EPRAWDA nie publikuje regularnie — subskrybuj nasz newsletter.

Co o tym sądzisz?

Komentarz może nie być widoczny od razu.
Prosimy poczekać cierpliwie na moderację.