Oto bardzo stylowe, oryginalne i efektowne fotografie Szymona Brodziaka — “specjalisty” w dziedzinie czarno-białych, niekonwencjonalnych kampanii reklamowych. Jesteś tym, co widzisz — mówi ten owładnięty pasją fotografowania absolwent ekonomii. Po opuszczeniu rodzinnej firmy, asystował w wielu agencjach, podczas zdjęć do kampanii reklamowych. Fotografia reklamowa to obecnie główny obszar jego zawodowej aktywności.
[Foto: Szymon Brodziak źródło: portfolio]

previous arrow
next arrow
Slider

Co można powiedzieć o tych fotografiach? Wszystko i nic, ponieważ są doskonałe. Pierwsze myśli, jakie nasuwają się, gdy obraz pojawia się przed oczami to inwencja, pomysłowość, oryginalność. Te fotografie są po prostu ciekawe. Zaskakują i nie nudzą. Powodują, że wpatrujemy się w każdy fragment kadru — piękne rysy twarzy modelek, ich zmysłowe ciała, detale scenografii, kostiumy, drugi plan. Każdy detal błyszczy swoim ukrytym blaskiem. Całość choć elegancka, nie narzuca się, nie epatuje przesadnym luksusem, jak to często bywa w tego typu produkcjach. Kreatywność przewyższa sztuczną efektowność. Po chwili nadchodzi druga myśl: ciekawe jak by to wyglądało w kolorze.
Wolę fotografować przy świetle dziennym, naturalnym. Wtedy muszę wszystko ustawiać i dostosowywać do światła, a nie światło do modelki i otoczenia. Praca ze światłem dziennym jest dla mnie intuicyjna, pozwala mi się skupić na budowaniu emocji i historii, zamiast poświęcać czas i uwagę kwestiom technicznym. Poza tym natura bywa zmienna, kapryśna, nieprzewidywalna, co dla niektórych jest przeszkodą, a dla mnie źródłem niepowtarzalnego klimatu zdjęcia. A jeśli brak światła dziennego, wybieram tylko to filmowe.
Lubię przeskakiwać w różne klimaty od industrialnych fabryk po eleganckie pałace – jak chyba każdy potrzebuję różnorodności. Wybór miejsca zależy od historii, którą mam rozwinąć, a czasami od przypadku. Wszystkie niedostępne przestrzenie, bazy militarne, opuszczone szpitale, elektrownie są bardzo kuszące. Uwielbiam w fotografii to, że nie dość, że daje przyzwolenie na robienie różnych szalonych rzeczy, to jeszcze jest przepustką do tych dziwnych światów.

Sukces i uznanie

W 2011 roku Brodziak otrzymuje zaszczytne zaproszenie od June Newton, wdowy po znanym fotografie Helmucie Newtonie. Prezentuje wówczas swoją twórczość, która zdobywa uznanie u June. To wydarzenie staje się przełomem w karierze polskiego fotografa. W 2014 roku Brodziak wydaje swój pierwszy album fotograficzny Brodziak one, który ma swoją oficjalną premierę w Rzymie. W albumie znajduje się ponad 300 monochromatycznych zdjęć będących podsumowaniem dziesięciu lat zawodowej działalności fotografa. Publikacja opatrzona jest osobistą dedykacją June Newton. W 2015 roku jako pierwszy Polak i najmłodszy artysta w historii, wystawia swoje prace w Muzeum Fotografii Fundacji Helmuta Newtona w ramach wystawy Newton, Horvat, Brodziak.

Od tego momentu dobra passa nie opuszcza artysty. W 2019 roku zdobywa I miejsce w konkursie World’s Top 10 Black&White Photographers. W Europie otrzymuje liczne medale i wyróżnienia w kilku edycjach międzynarodowego konkursu Prix de la Photographie Paris. Szymon Brodziak jako jedyny Polak zostaje również zaprezentowany we wiosennym katalogu Saatchi Art 2020 (Saatchi to największa internetowa galeria sztuki na świecie). Najnowsza fotograficzna publikacja Szymona Jesteś tym, co widzisz, to ukazanie jego dorobku z innej perspektywy, porzez wniknięcie w proces twórczy artysty. Projekt albumu Jesteś tym, co widzisz zdobywa Złoty Medal (Book: cover) oraz dwa Brązowe Medale (Book: Fine Art& Other) w prestiżowym konkursie PX3 Prix de la Photographie Paris 2019. W USA zostaje również wyróżniony tytułem Honorable Mention w konkursie International Photography Awards 2019.
 
……………………………………………………
Szymon Brodziak (1979) — autor kontrowersyjnych fotografii do kalendarzy m.in. Porsche 2007 (wydanie polskie), MediaMarkt 2009 i 2011 (wydanie portugalskie) oraz OrlenOil 2010. Szymon za swoje komercyjne i artystyczne dokonania w dziedzinie fotografii, otrzymał wiele nagród i honorowych wyróżnień na międzynarodowych konkursach fotograficznych. W 2010 roku otrzymał główną nagrodę na Prix de la Photographie Paris w kategori reklamowej za swój cykl “Noti Girls”. Jest również laureatem nagrody Johnnie Walker Keep Walking Award.
28.12.2013. Warszawa | Więcej: Portfolio|Szymon Brodziak Photography (FB)

SZYMON BRODZIAK — niewiele można powiedzieć o fotografiach, które są doskonałe
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

..........................................................
EPRAWDA — włącz newsletter | wynajmij redaktora
[10] Komentarze

Co o tym sądzisz?

Komentarz może nie być widoczny od razu.
Prosimy poczekać cierpliwie na moderację.
Obrażliwe wypowiedzi będą usuwane.