Rivian wstrzymuje budowę swojej fabryki w Georgii wartej 5 miliardów dolarów, aby zaoszczędzić pieniądze

Rivian miał ogólnie udany dzień wczoraj, uruchamiając SUV-a R2 wraz z niespodziewanym crossoverem R3 i buggy-podobnym R3X, które spotkały się z ogólnym uznaniem. W komunikacie prasowym zawarto jednak informację, że producent samochodów wstrzymuje produkcję swojej fabryki w Georgii wartej 5 miliardów dolarów, aby zaoszczędzić pieniądze.

Zamiast budować R2 w Georgii, jak pierwotnie planowano, firma rozpocznie produkcję elektrycznego SUV-a w swojej istniejącej fabryce w Normal, Illinois. „Oprócz znacznego zmniejszenia potrzebnego kapitału na wprowadzenie R2 na rynek, firma uważa, że podejście to znacznie zmniejsza ryzyko związane z uruchomieniem i związanymi z nim ramami,” powiedziała firma.

Ruch ten pozwoli również Rivianowi wprowadzić R2 na rynek wcześniej, w pierwszej połowie 2026 roku, jednocześnie oszczędzając firmie 2,25 miliarda dolarów na wydatkach kapitałowych w krótkim okresie. To ważne, ponieważ firma ostatnio spalała gotówkę, według ostatnich raportów.

Spośród wszystkich start-upów EV, które pojawiły się ostatnio, Rivian był jednym z najbardziej obiecujących dzięki znacznym inwestycjom od Amazon, Forda i innych. Elektryczne pickupy R1T i SUVy R1S firmy były również szeroko chwalone za ich atrakcyjny design, zdrowy zasięg i więcej.

Rozwój startupu motoryzacyjnego to nie lada wyczyn, szczególnie na rynku, który ostatnio był trudny dla EV – nawet Tesla odczuwała szczyptę. Nie pomaga, że konkurencyjni startupy, jak Fisker, mają poważne problemy z przepływem gotówki, co może zniechęcać konsumentów obawiających się nieprzetestowanych marek EV.

Rivian wybrał Georgię jako miejsce na swoją drugą fabrykę EV w 2021 roku, otrzymując do 1,5 miliarda dolarów zachęt stanowych. Wówczas firma stwierdziła, że ma nadzieję ostatecznie produkować tam rocznie 400 000 elektrycznych pojazdów. Ze zmianami w fabryce, obiekt w Normal, Illinois, zwiększy pojemność do 215 000 jednostek rocznie na R1T, R1S, EDV, RCV i R2.

Lokalizacja w Georgii pozostaje w grze, ale Rivian powiedział tylko, że budowa zostanie wznowiona później. „Fabryka Riviana w Georgii pozostaje niezwykle ważną częścią strategii firmy mającej na celu zwiększenie produkcji R2 i R3,” oświadczyła firma.